mandag 26. mars 2007

Ukas mål

Det er veldig populært med mål om dagen. Elevene skal ha mål for både timen og uka (og da helst noe de skal lære...)

Jeg har satt meg et mål denne uka som har fryktelig lite med både tilpassa opplæring og Kunnskapsløftet å gjøre, men det er like fullt logisk: Å spise opp alt julegodtet før påske. Jula varer som kjent helt til påske. Jeg vet jo at det er lurt å sette seg oppnåelige mål, og innser at jeg kanskje må ha litt hjelp. I frykt for å måtte dele har jeg nå begynt innsatsen på det jeg liker allerbest, de mint-greiene med sjokolade og kokos utapå. Det kan bli en lang kveld.... Et usikkerhetsmoment er dog når påsken starter. På fredag klokka to? Mandag? Eller har jeg tida helt fram til skjærtorsdag på meg?

Jeg innser at en bi-effekt av prosjektet mitt er at jeg kommer til å bli seende ut som en ball til påske. Men jeg kommer uansett til å se gangke teit ut på "påske-fjellet", så da er det vel det samma om jeg ser ut som en ball også...

Ingen kommentarer: