lørdag 18. februar 2012

Norden -land og flagg

Overskriften er navnet på et materiell elevene mine jobber med om dagen. Sambo og jeg har derimot jobbet med Nordens hovedstader det siste halvannet året.
I desember 2010 var vi i Stockholm i snøstorm. Vi kom oss aldri ut av Gamla Stan, der hotellet vårt lå, men koselig læll :)
I Oslo har vi naturlig nok vært noen turer, men i mars 2011 var vi skikkelig turister. Her på folkemuseet på Bygdøy.
I juli 2011 prøvde vi å finne ut av Helsinki. O, for en shopping-by! Heldigvis var det store, fine museer og gallerier til kjæresten også.
I København har vi vært to ganger, nå sist i januar. Da fant vi Nordens (??) fineste te-avdeling på Magasin du Nord. Skummelt å ikke rekke bussen på Kongens Nytorv, altså...
Så, stor gjettekonkurranse med fete premier:
HVOR TROR DU VI SKAL I PÅSKEFERIEN?

5 kommentarer:

Maren sa...

La meg gjette...island? Har du forresten lagt inn sånn at det ikke skal være mulig å skrive inn de orda som skal bevise at jeg "ikke er en robot"? Makan!

Marte sa...

Lagt inn, jeg? Har prøvd å legge inn en del linjeskift i innlegget, men det fjerner blogspot ganske effektivt... Ser de ser klønete ut, hvordan fikser jeg?

Wenche sa...

Dere skal til:
Reykjavík, Island.

En liten kuriositet: I Reykjavik vil man høre svært få av de engelske ordene som resten av Europa har adoptert, som fastfood og snackbar. Til og med de trendy barene og kafeene har islandske navn som Kaffibarinn eller Ölstofa.

Nå som du vet hva de livsviktige ordene bar og kafe heter på lokalspråket, burde ferien være berga.

Mon tro om de har Starbucks Kaffibarinn der??? ;)

Marte sa...

Herlig, Wenche! Nå må jeg jo plutselig trekke en vinner her :) Trur i tilfelle det er Starbucksur Keflavikur...

Marte sa...

Vi skal forresten bo i nærheten av Hverfis-gata...