fredag 14. juni 2013

Avslutningspoesi

Jeg synes barn ofte er poetiske uten å mene det. Som for ekesempel når oppgaven er "Dette har jeg lært i år" (dobbeltkonsonanter er stort sett lagt til av undertegnede):


Elev 1:
Jeg har lært at desimaltall er det som er bak komma hvis det er komma i tallet.
Jeg har lært at Arktis holder på å smelte.
Jeg har lært at det er viktig å samarbeide.


Elev 2:
Blomster: Engfiol, Smørblomst, Hvitveis, Korsknapp, Løvetann osv...
Jødedom: Sabbat, Kippa.
Islam: Id, Moske, De fem søylene, Muhammed, Koranen.
Kristendom: Bibel, Jesus, Kirke, Jul, treenigheten, Den hellige ånd.


Elev 3:
Om islam, å gjøre ferdig leksene
Om jødedom, desimaltall, hvordan man løper raskere
Å skrive eventyr, å bli mer lydig
Om trær og planter, å være effektiv
Om blomster, å lage grønnsaksuppe
Hvordan man presser en blomst, hvor gammel SSB er

Ingen kommentarer: